Sytytystulppa, C7HSA - ngk
5,09 €
Tämän tuotteen toimitus vain 2,99! Lue lisää!
Tälle tuotteelle voit valita toimitustavaksi pikkupaketin, joka toimitetaan kirjepostin mukana kotiisi 2-3 arkipäivässä.
Kitaväli 16,0 mm. Kierteen läpimitta 10,0 mm. Kierteen pituus 12,7 mm. Elektrodien kärkiväli 0,7 mm.
Vantaa: ✔ Yli 10 kpl
Tampere: ✔ Yli 10 kpl
Raisio: ✔ Yli 10 kpl
Varasto: ✔ Yli 10 kpl
Vuonna 1936 perustettu NGK on maailman suurin sytytystulppien valmistaja. NGK sytytystulppia valmistetaan joka vuosi yli 500 miljoonaa kappaletta. Sytytystulppa on moottorin toiminnan kannalta kriittinen osa. Sytytystulpan kipinän on sytyttävä joka kerta juuri oikeaan aikaan, jo muutama sytytyshäiriö voi riittää vaurioittamaan moottoria.
NGK C7HSA sytytystulppa on yleinen malli mopoissa.
- Kitaväli: 16,0 mm
- Kierteen läpimitta: 10,0 mm
- Kierteen nousu: 1,0 mm
- Kierteen pituus: 12,7 mm
- Elektrodien kärkiväli: 0,7 mm
- Lämpöarvo: 7
- Keskielektrodi: nikkeli, 2,5mm
- Maaelektrodi: nikkeli, 1kpl
- Keskielektrodin kupariydin tehostaa lämmön poistumista
Sopii mm.
- Honda Z50 Monkey, Z50J Monkey
- Jincheng Q7 Monkey, Q7B Monkey
- Skyteam Monkey
- Useimmat Baotian skootterit
- Useimmat Solifer skootterit kiinalaisella moottorilla
Tarkasta sytytystulpan kunto säännöllisesti. Moposi ohjekirjassa kerrotaan yleensä, kuinka usein sytytystulpan kunto tulisi tarkastaa. Sytytystulpan palotilassa olevan pään jäljistä pystyy yleensä päättelemään sytytystulpan kunnon ja toimivuuden. Hyvin toimivasta moottorista irroitettu sytytystulppa näyttää ”kuivuneelta”, harmaan-ruskean sävyiseltä.
- Jos sytytystulppaan on muodostunut kerrostumia, voi polttoaine olla huonolaatuista tai epäpuhdasta.
- Jos sytytystulpan eristeessä on murtumia, voi sytytystulppa olla kiristetty liian suurelle momentille tai sytytystulppa voi olla vaurioitunut ennen asennusta.
- Jos sytytystulpan keski- ja maaelektrodi ovat sulaneet yhteen, tulppa on kuumentunut liikaa. Syynä voi olla sytytystulpan väärä lämpöarvo (liian kuuma) tai moottorin käyntihäiriö.
- Jos sytytystulppa on karstoittunut, se on toiminut alle itsepuhdistuslämpötilassa (450°C). Moottori ei ehkä ole lämmennyt tarpeeksi lyhyissä ajoissa tai sytytystulpan lämpöarvo on väärä (liian kylmä).
Näytä tuotteen yhteensopivuus
CPI Bravo 12- |
Honda Monkey Z 50 A 69-75 |
Kymco Agility Fat 50 10- |
Kymco Filly 50 02-07 |
Kymco Filly 50 99-03 |
Solifer 50 S 09- |
Solifer Classic |
Solifer Export XTR 50 |
Solifer Retro 11- |
Solifer Retro Cruiser 12 |
Solifer SFR 50 |
Solifer Speed |
Solifer Star |
Znen Bella 50 08- |