Sytytystulppa, BP6ES - ngk
4,04 €
Tämän tuotteen toimitus vain 2,99! Lue lisää!
Tälle tuotteelle voit valita toimitustavaksi pikkupaketin, joka toimitetaan kirjepostin mukana kotiisi 2-3 arkipäivässä.
Vuonna 1936 perustettu NGK on maailman suurin sytytystulppien valmistaja. NGK sytytystulppia valmistetaan joka vuosi yli 500 miljoonaa kappaletta. Sytytystulppa on moottorin toimin
Vantaa: ✔ Yli 10 kpl
Tampere: ✔ Yli 10 kpl
Raisio: ✔ 9 kpl
Varasto: ✔ Yli 10 kpl
Vuonna 1936 perustettu NGK on maailman suurin sytytystulppien valmistaja. NGK sytytystulppia valmistetaan joka vuosi yli 500 miljoonaa kappaletta. Sytytystulppa on moottorin toiminnan kannalta kriittinen osa. Sytytystulpan kipinän on sytyttävä joka kerta juuri oikeaan aikaan, jo muutama sytytyshäiriö voi riittää vaurioittamaan moottoria.
NGK BP6ES sytytystulppa on mm. Suzuki PV 50 mopon sytytystulppa vuosimalliin 1993 asti (pidempi 19mm kierre, uudemmassa Suzuki PV:ssä tulppa on BP6HS jossa on 12,7mm kierre). Se on myös joidenkin vanhempien Kawasaki ja Yamaha moottoripyörien sytytystulppa.
- Kitaväli: 21,0 mm
- Kierteen läpimitta: 14,0 mm
- Kierteen nousu: 1,25 mm
- Kierteen pituus: 19,0 mm
- Elektrodien kärkiväli: 0,8 mm
- Lämpöarvo: 6
- Keskielektrodi: nikkeli, 2,5mm
- Maaelektrodi: nikkeli, 1kpl
- Keskielektrodin kupariydin tehostaa lämmön poistumista
Vastaavat tulpat
- Bosch: W7DC
Sopii mm.
- Suzuki PV 50 -93
Tarkasta sytytystulpan kunto säännöllisesti. Moposi ohjekirjassa kerrotaan yleensä, kuinka usein sytytystulpan kunto tulisi tarkastaa. Sytytystulpan palotilassa olevan pään jäljistä pystyy yleensä päättelemään sytytystulpan kunnon ja toimivuuden. Hyvin toimivasta moottorista irroitettu sytytystulppa näyttää ”kuivuneelta”, harmaan-ruskean sävyiseltä.
- Jos sytytystulppaan on muodostunut kerrostumia, voi polttoaine olla huonolaatuista tai epäpuhdasta.
- Jos sytytystulpan eristeessä on murtumia, voi sytytystulppa olla kiristetty liian suurelle momentille tai sytytystulppa voi olla vaurioitunut ennen asennusta.
- Jos sytytystulpan keski- ja maaelektrodi ovat sulaneet yhteen, tulppa on kuumentunut liikaa. Syynä voi olla sytytystulpan väärä lämpöarvo (liian kuuma) tai moottorin käyntihäiriö.
- Jos sytytystulppa on karstoittunut, se on toiminut alle itsepuhdistuslämpötilassa (450°C). Moottori ei ehkä ole lämmennyt tarpeeksi lyhyissä ajoissa tai sytytystulpan lämpöarvo on väärä (liian kylmä).
Näytä tuotteen yhteensopivuus
Suzuki PV 50 81-82 |
Suzuki PV 50 83-86 |
Suzuki PV 50 90 |
Suzuki PV 50 91-93 |
Suzuki PV 50 87-89 |